A vásárlás folyamata az utóbbi években rengeteget változott. Gondoltad volna, hogy ma már nem csak a megvásárolt termékek jellemzői befolyásolják a végső számlát, hanem számos extra lehetőséget is igénybe vehetsz, amelyeket a teljes vásárlásra alkalmazhatsz?
Ezek az extra szolgáltatások külön díj ellenében érhetők el, és a vásárlások egészére vonatkoznak, nem csak egy-egy termékre. Vegyük sorra, hogy a webáruház bérlés után milyen funkciókat kapunk és azok hogyan segíthetnek.
Megrendelési paraméterek
Kezdjük azzal, mire is szolgálnak az alapvető megrendelési paraméterek. Az online vásárlások kezdeti időszakában sok webáruház így gyűjtött információt a vásárlóktól, mint például hogy honnan értesültek az adott boltról. Ma már sokkal fejlettebb módszerek léteznek, de ez a funkció még mindig használható, hogy több információhoz jussunk a vásárlókról vagy az eladási folyamatok optimalizálására törekedjünk, főleg, hogy akár az adminisztrátor dönthet úgy, hogy láthatóvá teszi-e ezeket a vásárlók számára vagy sem.
A beállításokat az Adminisztrációs felületen menedzselhetjük, ahol eldönthetjük, milyen típusú információkra van szükségünk: szabad szövegű válaszok, előre definiált opciók vagy akár dátum- és időpontfoglalás. Továbbá dönthetünk arról is, hogy ezen információkat ki biztosítja – lehet, hogy maga a vásárló vagy mi magunk a belső rendszerben. Érdekel, hogyan tudod ezen infókat még célzottabban gyűjteni? Már a fizetési és szállítási módok alapján is testre szabhatók ezek a kérdések.
Újdonság: plusz szolgáltatás a rendeléshez
És itt jönnek képbe az újítások! Van egy friss fejlesztés, amit kifejezetten a teljes megrendelésre lehet bevezetni. Az ilyen plusz szolgáltatásokat a megrendelés során választhatják a vásárlók, és jellemzően extra költséget jelentenek, amelyeket a végszámlán külön tételként tüntetünk fel. Gondoljunk csak a díszcsomagolásra vagy a külön csomagolási díjra, de akár a háztól házig garanciára is.
Mit értünk ez alatt? Ez a típusú szolgáltatás épp annyira rugalmas, hogy például meghatározhatod, kötelező-e a vásárlónak választania belőle vagy sem, és az áfát is beállíthatod hozzá. Az ilyen kis extrák valóban megkönnyíthetik az emberek életét, hiszen az egyedi igényekhez igazodva választhatnak a különböző opciók közül.
Az ilyen lehetőségekkel könnyedén személyre szabhatják a vásárlók a kosarukat. Például a „Díszcsomagolás” szolgáltatást lehetővé teszi, hogy válasszanak papírdoboz, textilek vagy akár exkluzív csomagolási opciók közül. Az ár ezeknél az extráknál sávosan változhat a kosár összértékétől függően, így bizonyos összegek elérésekor akár ingyenessé is válhatnak.
Logisztikai felárak és egyéb költségek
Előfordulhat, hogy különböző szállítási módokhoz kapcsolódóan „rejtett” költségek merülnek fel. Ez akkor hasznos, ha a kiszállító cég speciális csomagolást vagy egyéni szolgáltatásokat követel meg, amelyeket szeretnél külön tételként kezelni a vásárlási folyamat során. Képzeld el, milyen kényelmet biztosít ez a vevőidnek, ha előre tudják, milyen extra költségekre számíthatnak egy speciális szállítási szolgáltatás igénybevétele esetén.
Ilyen esetekben érdemes a vásárlót kötelezni egy előre megjelölt választásra. Ez biztosítja, hogy a vásárló tudja, mit választ, és hogy minden extra költséget figyelembe vett a döntés során.